Köpvillkor

Freedesk AB förbehåller sig för eventuella tryckfel. All bildinformation skall ses som illustrationer, och kan ej heller garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet (Produkterna ser oftast exakt ut som på bilden men då färger, pga. ljussättning osv. kan se olika ut beroende på bildskärmsinställningar reserverar vi oss mot detta).

Pris

I priserna ingår moms med 25 %.

Leveranser

Beställ din Freedesk Desk Riser idag för leverans inom 1 vecka.

Betalningsalternativ

Kortbetalning

Din kortbetalning förmedlas av vår betalningspartner SveaWebPay (i samarbete med Swedbank) och transaktionerna skickas via SSL (Secure Sockets Layer). SveaWebPay är certifierade enligt PCI-standaren, en nätstandard initierad av VISA och Mastercard i syfte att öka säkerheten på internet. Korttransaktionerna skyddas också av bankernas 3D-secure teknik, vilket betyder att ditt kort måste stödja denna standard. Inga extra avgifter tillkommer vid kortbetalning.

Fakturabetalning

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Freedesk AB överlåtna till Svea Ekonomi AB.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Delbetalning

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta
att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta,
uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

Allmänna villkor

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)

Leveransförseningar

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Skulle din beställning inte nå dig inom angiven tid så ber vi dig kontakta oss på kontakt@thefreedesk.com

Avgifter

Vi redovisar priser inklusive moms. Inga övriga skatter eller avgift tillkommer vid beställning (vid beställning till länder utanför Sverige tillkommer frakt.)

Outhämtade paket

I fall där paket inte hämtas ut på uthämtningsstället debiteras Freedesk AB en avgift av Posten för frakt till uthämtningsstället och tillbaka, samt en administrativ avgift. För denna kostnad, samt administrativa kostnader för den hantering detta orsakar Freedesk AB debiterar vi kunden för närvarande 149:- per outhämtat paket.
Det är därför bättre för dig som kund att hämta ut paket, och sedan returnera det till oss.

Återbetalningar

En eventuell återbetalning görs till ditt bankkonto, person- konto eller bankgirokonto. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar!

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Du som kund står för returfrakten av alla produkter. Vid retur måste kvitto eller kopia på denna medfölja. Kontakt med oss måste ha skett innan retur. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen skett felaktig dvs kvitto saknas eller kontakt ej tagen avstå från återbetalning av varans värde. Vi kommer ej lösa ut paket mot postförskott.
Vänligen kontakta oss på kontakt@thefreedesk.com
innan du skickar tillbaka din retur/returer.

Reklamation

Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Vi tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt. OBS! Ni måste behålla kvittot för att utnyttja reklamationsrätten. Skulle varan vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Synligt fel: Anmäls direkt vid mottagandet av varan. Dolt fel: Anmäls till oss inom 7 dagar från mottagandet av varan. En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut. Vid giltigt returärende betalar vi returfrakten. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden. För felaktigt returnerad vara utgår ingen ersättning för varken vara eller returkostnader, ej heller får kunden tillbaka varan utan att erlägga ny fraktkostnad. Vid eventuell tvist följer ARN:s rekommendationer.

Sekretess och säkerhet för dina personuppgifter

Din personliga integritet är viktig för oss på Freedesk AB. Från och med den 25 maj 2018 kommer GDPR (General Data Protecton Regulation) att börja gälla i hela EU. Vi har sett över kraven på hur vi får behandla dina personuppgifter. Du ska känna dig trygg med hur vi behandlar personuppgifter på Freedesk AB.

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress, mailadress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Freedesk AB har även rätt att inom ett (1) år efter att du blivit kund hos oss, marknadsföra oss mot dig i rimlig utsträckning utan ett samtycke. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Vi kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt GDPR (General Data Protecton Regulation) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall oss.

För mer information kontakta oss på kontakt@se.thefreedesk.com

Personuppgiftsansvarig:

Freedesk AB (559019-4261), Järngatan 23, 234 35 Lomma, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter på Freedesk.

Företaget bakom Freedesk:

Freedesk AB. Org. nr. 559019-4261

Järngatan 23, 234 35 Lomma